carian |  W3C

W3C

Pilihan Warna: color-red  color-green  color-oren  color-blue
Saiz Tulisan:
A- A A+
Jenis Tulisan:
 | HARTANAH PKNS 

Piagam Pelanggan Perkhidmatan - Kontrak

kontrak

Memastikan penyerahan pemilikan kosong (vacant possession) diserahkan dalam tempoh:

  • 24 bulan untuk gelaran individu
  • 36 bulan untuk gelaran strata

Piagam Pelanggan Perkhidmatan - Jualan

jualan
  • 24 jam daripada penerimaan pembayaran pendahuluan diterima.
  • Memastikan surat pengambilan kunci dikeluarkan dalam tempoh 7 hari dari tarikh bayaran penuh diterima.

Piagam Pelanggan Perkhidmatan - Selepas Jualan & Aduan

slps-jualan

Memastikan semua aduan diambil tindakan mengikut jenis kerosakan dan tempoh pembaikan berikut:

  • Sangat Segera (1-2 hari)
  • Segera (3-7 hari)
  • Biasa (7-14 hari)
  • Boleh Tunggu (15-30 hari)

Piagam Pelanggan Perkhidmatan - Kaunter

counter
 
  • Memastikan penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan disampaikan dengan penuh mesra dan efisien dalam tempoh 10 minit.

 

Pencapaian Piagam Pelanggan

 

Pencapaian Piagam Pelanggan PKNS Jun 2018 -Disember 2018

 

*Laporan pencapaian piagam pelanggan bagi PKNS adalah secara 2 kali setahun.

Pencapaian Piagam Pelanggan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor bagi Tahun 2018 (Jun - Disember)

Bil

Piagam Pelanggan

Menepati Tempoh Masa/ Standard Program Pelanggan

Tidak Menepati Masa / Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Menepati Standard

Peratusan Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard

Peratusan Tidak Standard

1

Menyampaikan perkhidmatan kepada pelanggan dengan penuh mesra dan efisien dalam tempoh 10 minit.

7550

100%

0

0.00%

2

Memberi maklumbalas terhadap pemberi aduan dalam tempoh 24 jam.

3031

100%

0

0.00%

3

Memastikan semua aduan diambil tindakan mengikut jenis kerosakan dalam tempoh pembaikan berikut :

       

Sangat segera (1-2 hari)

489

100%

0

0.00%

Segera (3-7 hari)

273

100%

0

0.00%

Biasa (7-14 hari)

321

100%

0

0.00%

Boleh Tunggu (15-30 hari)

175

100%

0

0.00%